تهیه خاک پوششی قارچ ملارد از عصاره گیاه اسطوخودوس

کوددهی خاک با پتاسیم – بهترین زمان چه زمانی است؟

عرضه پتاسیم نه تنها استرس را کاهش می دهد و بر رشد گیاهان تأثیر می گذارد، بلکه مهمتر از همه باعث تحریک جذب و استفاده از سایر مواد عمدتاً نیتروژن می شود.

با توجه به تقاضای زیاد گیاهان برای پتاسیم، کودهای پتاسیمی باید در محصولات کشاورزی استفاده شود

هر بار با در نظر گرفتن فراوانی خاک پوششی قارچ ملارد در این عنصر گیاهانی که شروع به دوره رویشی می کنند بیشترین تقاضا برای پتاسیم را دارند، بنابراین بهتر است کودهای پتاسیم در اوایل بهار مصرف شود.

وضعیت در مورد غلات زمستانه کمی متفاوت است در اینجا مهمترین آنها کوددهی پاییز قبل از کاشت است.

بهترین زمان استفاده از کودهای پتاس چه زمانی است؟ این زمان متفاوت است و به نوع گیاه بستگی دارد به عنوان مثال، غلات در مرحله پنجه زنی تا آغاز مرحله ریختن دانه، سیب زمینی از مرحله غده گیر تا بلوغ کامل، و کلزا از مرحله روزت تا گلدهی به پتاسیم نیاز دارند.

اگر کمبود پتاسیم در این دوره‌ها قابل توجه باشد، ممکن است علائم نگران‌کننده‌ای مانند توقف رشد و پژمردگی و همچنین مشکلات جذب نیتروژن ظاهر شود بنابراین، رشد گیاه باید به دقت کنترل شود تا بتوان کودهای پتاسیم را زودتر مصرف کرد.

لقاح مناسب پتاسیم – چه دوزهایی استفاده شود؟

پتاسیم علاوه بر PH صحیح خاک، یکی از عواملی است که در حاصلخیزی آن تاثیر بسزایی دارد با این حال، لقاح مناسب با پتاسیم باید دوزهای مناسب را در نظر بگیرد، زیرا بیش از حد آن به اندازه کمبود آن نامطلوب است.

کودهای پتاسیمی را نمی توان بیش از نیاز گیاه مصرف کرد، زیرا پتاسیم مانع از جذب منیزیم می شود و گیاهان می توانند پتاسیم را به مقدار بسیار بیشتر از نیاز خود جذب کنند.

دفعات مصرف کودهای پتاسیمی به نوع خاک بستگی دارد از آنجایی که بیشتر خاک های لهستان از نظر این عنصر فقیر هستند، کودهای پتاسیم معمولاً هر سال قبل از کاشت استفاده می شود.

در مورد خاک هایی که دارای پتاسیم متوسطی هستند، کوددهی هر دو سال یک بار کافی است. قبل از شروع لقاح پتاسیم بنابراین ارزش دارد که بدانیم چه نوع خاکی در آن وجود دارد و گیاهان را در طول رشد به دقت مشاهده کنیم.

چه کودهایی برای انتخاب بهتر است؟ AGROAS با بهترین تولیدکنندگان شناخته شده در لهستان و خارج از کشور همکاری می کند و کودهایی با بالاترین کیفیت را ارائه می دهد که می توانید به راحتی با نوع تولید گیاه و شرایط خاک تنظیم کنید.

همچنین ماشین آلات کشاورزی با کلاس بالا و طیف کاملی از خدمات از جمله خدمات ماشین آلات کشاورزی و توزیع قطعات یدکی را ارائه می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.