تاثیر زیتون سبز رودبار در بیماری آسم

محافظت در برابر سکته مغزی

زیتون و به‌طور دقیق‌تر روغن تهیه‌شده از آن، محققان فرانسوی را نیز علاقه‌مند کرد و به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه این محصول می‌تواند ما را از سکته‌های مغزی خطرناک محافظت کند.

امروزه زیتون سبز رودبار بزرگترین تولید کننده و صادر کننده زیتون در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است

نتایج آزمایش آنها در مجله پزشکی معروف “عصب شناسی” منتشر شده توسط آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شد کارشناسان اطلاعاتی را در مورد سلامت 7625 نفر بالای 65 سال که هرگز سکته نکرده بودند جمع آوری کردند.

سپس پس از انجام نظرسنجی آنها را با توجه به میزان مصرف روغن زیتون به سه گروه تقسیم کردند. پس از 5 سال، مشخص شد کسانی که آنها را “بسیار مکرر” توصیف کرده اند، 41 درصد بیشتر احتمال دارد که آنها را داشته باشند. احتمال سکته مغزی کمتر از افراد غیر مشروب است.

 حمایت از قلب

وقتی رادیکال‌های آزاد کلسترول را اکسید می‌کنند، رگ‌های خونی آسیب می‌بینند و رسوبات در شریان‌ها شروع به تجمع می‌کنند که می‌تواند منجر به حمله قلبی شود ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در زیتون مانع از این روند می شود و همچنین از سایر بیماری های جدی سیستم قلبی عروقی جلوگیری می کند 

زیتون همچنین از روند پیری قلب جلوگیری می کند. با گذشت زمان، وضعیت شریان ها ضعیف می شود، که می تواند باعث مشکلات سلامتی متعددی شود. ترکیبات موجود در زیتون آسیب به اندوتلیوم، یعنی لایه ای که داخل آن را پوشانده است، کاهش می دهد، که به لطف آن انتقال خون بدون هیچ گونه اختلالی انجام می شود آنها همچنین بازسازی ریز آسیب هایی را که در افراد مسن رخ می دهد، ترویج می کنند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.