پنیر چِدار رنگی سفید ارزان

دومین پنیر محبوب در سرتاسر دنیا، پنیر چدار می باشد که با توجه به تغذیه مختلف گاوها رنگ آن بسیار مختلف می باشد.

پنیر چِدار رنگی در رنگ های سفید، زرد، نارنجی در بازار موجود بوده که داخل برخی از آن ها برای ماندگاری بیشتر از مقداری رنگ و عصاره گیاهی استفاده شده است.

پنیر چِدار رنگی سفید ارزان

خرید پنیر چِدار

خرید پنیر چِدار برای خرید پنیر چدار شما می توانید به صورت حضوری به انواع فروشگاه ها، هایپر مارکت ها, سوپر مارکت های محل خود سر زده و پس از انتخاب برند و وزن محصول اقدام به خرید پنیر کنید.

همچنین شما می توانید به صورت آنلاین به فروشگاه های زنجیره ای مختلف در شهر خود و یا دیگر فروشگاه های آنلاین مانند دیجی کالا، ترب، با سلام و…سر بزنید و پس از پیدا کردن پنیر چدار مورد نظر خود اقدام به ثبت سفارش و تحویل کالا درب منزل کنید.

پنیر چِدار اصفهان

پنیر چِدار اصفهان پنیر چدار اصفهان در کارخانه های بسیار مختلفی و در وزن ها، بسته بندی ها و برندهای مختلفی از با کیفیت ترین مواد اولیه آماده می شود و علاوه بر تامین پنیر مردم آن شهر، به نقاط دیگر کشور نیز ارسال می شود.

علت محبوبیت پنیر چدار اصفهان، کیفیت بالا شیر استفاده شده در آن می باشد.

پنیر چِدار ارزان

پنیر چِدار ارزان قیمت پنیر چدار با توجه به فاکتورهایی همچون میزان عرضه و تقاضا،مواد اولیه بکار رفته در محصول و قیمت آن ها، مدت زمان تولید محصول، نام برند، وزن محصول و فاکتورهای دیگر بسیار مختلف می باشد.

در صورت تمایل به خرید پنیر چدار ارزان، شما می توانید با استفاده از روش زیر اقدام به تهیه این پنیر خوشمزه در خانه نمایید و علاوه بر نداشتن مواد نگهدارنده و رعایت تمام استانداردهای بهداشتی لازم در تهیه این پنیر ،قیمت خروجی محصول برای شما ارزان تر تمام شده و در نتیجه یک پنیر چدار ارزان و با کیفیت دارید.

در این قسمت به آموزش درست کردن یک پنیر چدار با کیفیت بالا با مواد اولیه ارزان و مناسب می پردازیم،پس با ما همراه باشید.

برای درست کردن این پنیر سفت و تند مزه برای ۲۰نفر، شما احتیاج به ۱۰لیتر شیر حیوانی(مانند شیر گاو، گوسفند و…)، یک قاشق چای خوری نمک، نصف قاشق چای خوری مایه پنیر، نصف قاشق چای خوری کلسیم کلرید خوراکی، یک هشتم قاشق چای خوری افزودنی دلخواه مثل روغن نارگیل، یک هشتم قاشق چای خوری استارتر پنیر و ۱۲قطره رنگ خوراکی پنیر و کره دارید.

نحوه تهیه این پنیر به صورت زیر می باشد.

ابتدا تمام شیر را داخل یک دیگ بزرگ ریخته و وقتی دمای آن به ۳۰درجه سانتی گراد رسید(به کمک دماسنج باید اندازه گیری شود), استارتر پنیر را به آن اضافه کنید و شیر را به خوبی هم بزنید تا استارتر به صورت کامل در آن حل شود.

سپس شعله را کم کرده و درب دیگ را برای چهل دقیقه بگذارید.

در این هنگام رنگ مخصوص را به یک استکان آب اضافه کرده و با کمک یک قاشق بخوبی هم بزنید و پس از یکدست شدن به شیر اضافه کنید و شیر را به خوبی هم بزنید.

مجددا داخل یک لیوان آب، تمام کلسیم کلرید خود را بریزد و پس از ترکیب شدن کامل آن، ترکیب را به شیر اضافه کنید و شیر را یک دقیقه هم بزنید.

حالا درب دیگ را بگذارید و ۵۰دقیقه زمان دهید تا شیر بصورت دلمه در بیاید.

پس از گذشت زمان ذکرشده،دلمه های تشکیل شده را توسط یک چاقو فشار دهید ودر صورت اینکه به خوبی سفت شده باشند آن ها را داخل همان دیگ برش دهید، دوباره درب دیگ را بگذارید و پنج دقیقه زمان دهید.

درب دیگ را بردارید و پس از افزایش حرارت، دما را به کمک دماسنج اندازه گیری کنید تا به ۴۰درجه سلسیوس برسد.

با دمای ذکر شده به مدت ۴۵دقیقه، دلمه ها را مدام هم بزنید و مجدد درب دیگ را بگذارید و اجازه دهید برای چهل دقیقه دلمه ها ته نشین شوند.

مرحله بالا را دوبار دیگر هم تکرار کنید،

حالا با کمک یک پارچه نخی و نسبتا بزرگ که آب از آن عبور کند، دلمه ها را داخل پارچه بریزید و اجازه دهید آب آن ها خارج شود، مجدد دلمه ها را به دیگ انتقال دهید و بیست دقیقه صبر کنید.

پس از گذشت بیست دقیقه، حرارت را ۴۰درجه کرده و بیست دقیقه دیگر دیگ را در این حرارت نگهداری کنید.

این بار پس از جدا کردن دلمه ها از پارچه، روی پنیر چند برش ایجاد کرده و نمک را به آن اضافه کنید و مجدد پنیر را داخل دستمال به صورت سفت گره بزنید و روی آن یک جسم سنگین (سنگ ۱۰کیلویی)به مدت یک ساعت قرار دهید.

بعد از یک ساعت پنیر را جابجا کرده و از سمت دیگر آن به مدت ۱۲ساعت بر روی آن یک سنگ ۱۰کیلویی قرار دهید.

پنیر را به مدت سه تا چهار روز در یک جای خشک نگهداری کنید.

پس از گذشت این مدت، دور تا دور پنیر را به روغن نارگیل آغشته کنید و به مدت سه ماه آن را در دمای ده درجه نگه داری کنید تا پنیر چدار شما سفت و طعم دار شود.

برای کپک نزدن پنیر بایستی در طی این مدت، هر هفته پنیر را پشت و رو کنید .

پس از گذشت سه ماه و رنده نمودن آن با رنده آشپزخانه، پنیر چدار ارزان شما آماده مصرف شدن می باشد و می توانید از آن در پخت بسیاری غذاهای به روز، خوشمزه و فست فودی استفاده کنید.

پنیر چدار رنده شده

پنیر چدار رنده شده از پنیر چدار رنده رنده شده در پخت بسیاری غذاهای فست فودی مانند انواع ساندویچ های سرد و گرم، انواع پاستا، کراکت، سوفله، کوردن بلو و بسیاری غذاهای دیگر استفاده می شود.

علت استفاده از این پنیر به صورت رنده شده، ذوب سریع و آسان آن می باشد به همین دلیل پنیر چدار رنده شده در برندهای بسیار مختلف، بسته بندی های متفاوت و وزن های گوناگون در بازار موجود می باشد.

شما می توانید با استفاده از مقداری پنیر چدار رنده شده، نان تست و سس مایونز اقدام به تهیه یک مینی ساندویچ سرد کرده و به عنوان یک میان وعده خوشمزه یا پیش غذا در مهمانی آن را برای خودتان و عزیزان تان آماده سازید.

دستور گفته شده در پایین مناسب سه نفر می باشد،

برای این پیش غذا شما احتیاج به ۷۰گرم پنیر چدار رنده شده، ۶عدد نان تست و ۴قاشق سس مایونز سفید دارید.

ابتدا پنیر چدار رنده شده را به همراه سس مایونز به کمک چنگال و بخوبی، بهم زنید تا به صورت کامل مخلوط شوند.

سپس از ترکیب آماده شده به مقدار مورد نیاز بر روی نان تست اول بمالید و مجدد یک نان دیگر بر روی آن قرار دهید.

پس از آماده شدن ساندویچ ها می توان آن ها را به صورت مثلثی از وسط برش زده و با کمک یک خلال دندان که یک عدد گوجه فرنگی گیلاسی و زیتون بر روی آن قرار داده اید،تزیین کرده و در سینی سرو قرار دهید.

در هنگام خرید پنیر چدار رنده شده به تاریخ تولید و انقضا، بسته بندی مناسب و بدون پارگی، دارا بودن نشان سلامت، برند معتبر و خوش نام،شل بودن و داشتن بوی نامناسب، قیمت استاندارد و کیفیت بالا محصول توجه کافی را نمایید و از خرید پنیر چدار رنده شده به صورت فله و بدون دارا بودن مشخصات استاندارد خودداری کنید.