پنیر چدار ورقه ای طبیعی رنده شده

شاید با سر زدن به فروشگاه های عرضه محصولات غذایی و سو پر مارکت ها ،هنگامیکه مشغول تماشای خورا کیهای چیده شده درون یخچال های سرد وخنک هستید وانواع مواد غذایی را از نظر می گذرانید ، چشمتان به نوعی بسته بندی حاوی ورقه های مستطیل شکل وزرد رنگ افتاده باشد وکنجکا ویتان تحریک شود که این ماده غذایی چه نام دارد ویا خواص وکاربرد های آن چیست .

ما با معرفی مختصری از این خوراکی خوش طعم وبی نظیر ، شما را با نام وخواص آن اشنا خواهیم کرد .

بله نام این خوراکی شگفت آور پنیر چدار ورقه ای است .

پنیر چدار ورقه ای طبیعی رنده شده

فروش پنیر چِدار

فروش پنیر چِدار پنیر چدار ، نوعی از پنیر فرآوری شده است که طی گذراندن فرایندی ترکیبی، به صورت ماده ای سفت وزرد رنگ در آمده وسپس به صورت برش هایی مستطیل ویا مربعی شکل اسلایس می شود .

نام چدار برای این نوع از پنیر برگرفته از نام دهکده چدار در کشور انگلستان است که در گذشته محل نگهداری وعمل آوری این نوع از پنیر بوده است.

این ماده لبنی از شیر تازه گاو به دست می آید ومدت زمان رسیدن وبه عمل آمدن آن تقریبا” 6 ماه می باشد.

اگر دوست داشته باشید از خواص این ماده غذایی بدانید ،باید بگوییم که این پنیر دارای انواع ویتامین های ضروری بدن ، کلسیم ، فسفر وپروتئین های مغذی است.

رنگ این پنیر بعد از آماده شدن به رنگ زرد ویا نارنجی در می آید که البته رنگ نارنجی آن طرفداران بیشتری دارد .

یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در بین عموم مردم ، طعم خاص ومتفاوت این گونه از پنیر است ، مزه ای تند وتیز ودر عین حال نمکین که باعث می شود بعد از خوردن آن حس متفاوتی را تجربه کنید.

پنیر چدار ورقه ای را می توانید به صورت سرد وگرم برای تهیه غذاهای مختلفی مثل انواع ساندویچ ها ،پاستا ، ماکارونی وانواع غذاهایی که با سیب زمینی تهیه می شوند ، مورد استفاده قرار دهید .

همینطور به لحاظ خاصیت ذوب شدگی وکشسانی کمی که دارد ، در تهیه انواع غذاهایی که برای آماده شدن نیاز به فر دارند،مانند پیتزا ، لازانیا ، انواع دسر ها ، کیک ها و شیرینی جات کاربرد فراوانی دارد.

خوب است که بدانید از پنیر چدار ،می توان در وعده صبحانه ودر ترکیب با نیمرو ، همبر گر گوشت و یا مواد غذایی دیگر استفاده کرد ه و با میکس کردن وترکیب کردن آن با این مواد ، علاوه بر بهره مند شدن از خواص آن ،طعم مطبوع ودل انگیزی نیز به آنها داد.

پس همانطور که می بینید دامنه استفاده از این پنیر بسیار گسترده است وظرفیت های فراوان آن در تهیه وخوش مزه کردن انواع غذاها و رایحه دلنشین ومتفاوتی که به آنها می دهد ، سبب اقبال وتوجه روز افزون به آن گردیده است وبه خصوص جایگاه وطرفدار ویژه ای در بین نوجوانان وجوانان و همینطور خانمهای خانه دار یا فته است.

استفاده کردن از این نوع پنیر در کنار تهیه انواع گوشت ، نه تنها بوی زخم گوشت را از بین می برد بلکه باعث خوش عطر وبو شدن گوشت خواهد شد .

وزن تقریبی پنیر چدار ورقه ای ، در حدود 180 گرم است وهر بسته ، متشکل از 10 ورقه پنیر می باشد که به طور منظم ویکدست بر روی هم قرار گرفته اند.

اگر قصد دارید که بعد از خریدن زمان طولانی آن را درون یخچال نگهداری کنید ، لازم است بدانید که در واقع مدت ماندگاری آن بیش از دو ماه نمی باشد ، پس سعی کنید مدت زمان اندکی بعد از تهیه ، آن را مورد مصرف قرار دهید .و تاریخ انقضای مصرف آن بعد از باز شدن بسته بندی نیز 1 هفته می باشد.

دمای مناسب یخچال برای نگهداری آن دمایی بین 4 تا 8 درجه سانتی گراد است.

برخی افراد با خوردن انواع پنیر های پاستوریزه ویا محلی وخانگی ، دچار نفخ ویا درد در معده خود می شوند ، اما باید بگوییم که پنیر چدار بعلت مدت زمان طولانی 6 ماهه ای که برای فرآوری ورسیدن آن لازم دارد ، پنیری بسیار آسان هضم است به طوری که می توانید بدون هیچ گونه نگرانی آن را تهیه کرده واز طعم بی نظیر آن لذت برده واز خواص آن بهره مند شوید.

ارزش غذایی پنیر چدار برابر با 12 تا 14 کیلوگرم شیر تازه گاو است واین خود سندی بر ادعای ما درباره مغذی بودن این پنیر بی نظیر وخوش طعم است.

نحوه عرضه پنیر چدار علاوه بر وکیوم واسلایس ، به صورت فله ای نیز می باشدو لا یه های پنیر ،درون پوشش های نایلونی خودبه حالت ورقه ای در قالب های 4 ، 8 و 12 کیلویی ویا به صورت رنده شده بسته بندی می شود.

به دلیل استقبال بی نظیری که در دهه های اخیر از این پنیر نو ظهور به عمل آمده است ، پنیر چدار به راحتی توانسته جای خود را در سفره های ایرانی باز کند و تقریبا” می توان گفت که در تمام شهر های کشور شاهد عرضه وفروش این محصول ،در انواع فروشگا ه های عرضه مواد غذایی هستیم .

به همین دلیل یافتن وخریداری این ماده غذایی کار دشواری نبوده وشما به راحتی وسهولت می توانید در صورت تمایل ، آن را تهیه کرده و جایگاه ویژه ای در سبد غذایی خانواده برای آن در نظر بگیرید.

قیمت پنیر های چدار به علت فرآیند طولانی که برای آماده شدن پشت سر می گذارند وهمینطور خواص عدیده ای که برای آن بر شمردیم ،نسبت به دیگر انواع پنیر های موجود در بازار اندکی گران تر است. البته این پنیرها بعلت تنوع وگونا گونی زیادی که دارند دارای قیمت های متنوعی نیز می باشند.

با این وجود شما می توانید این محصول را با قیمت ارزان تر ومقرون به صرفه تر با نرخ های مصوب دولتی در فروشگا ههای عرضه محصولات مواد غذایی ف تهیه نمایید.

گفتنی است که همیشه ارزان بودن محصولی دلیل بر کیفیت آن محصول نمی باشد وچه بسا شما با خرید ارزان قیمت چیزی کیفیت ومرغوبیت مورد نظرتان را در آن نیابید ، بنابر این توصیه ما به شما این است که اگر خواهان خرید پنیری درجه یک با کیفیت مرغوب و قیمتی مقرون به صرفه هستید ، با مراجعه به فروشندگان عمده ای که کار عرضه پنیر چدار را دارند ، با اطمینان وبدون نگرانی اقدام به تهیه آن نمایید.واگر امکان مراجعه حضوری به این مراکز را ندارید ، میتوانید با سر زدن به سایت های معتبر فروش وعرضه این محصول ،به صورت اینتر نتی آن را ثبت سفارش نموده وبا خیالی آسوده اقدام به خریداری نمایید.