پسری که دیابت خود را با زیتون شور درمان کرد

تغییرات آب و هوایی جهانی، به ویژه گرمایش زمین، بر کارایی تولید زیتون و همچنین کیفیت محصول آن تأثیر می گذارد اندازه و محتوای آب میوه بسته به عملکرد میوه زیتون همراه با منطقه، آب و هوا، موقعیت جغرافیایی و همچنین کاربردهای کشاورزی متفاوت است.

همچنین زیتون شور فله در بسیاری از خانه های مردم رشت وجود دارد و جز اصلی وعده های غذایی آنها می باشد.

فعالیت های انسانی نیز تا حد زیادی بر اکولوژی آن تأثیر می گذارد این گیاه مناطقی با زمستان‌های معتدل و فصل‌های بارانی کوتاه را ترجیح می‌دهد اما با تابستان‌های طولانی و خشک، رویشگاه‌های آفتابی، خاک‌های خشک با زه‌کشی خوب، فقیر، لومی، رسی لومی، کمی آهکی، سنگ‌ریزه‌دار و غنی از مواد مغذی، با pH حدود 6- مواجه است.

8 به خشکی مقاوم است اما از زمستان های سخت و آلاینده های هوا که بر تولید آن تأثیر می گذارد رنج زیادی می برد اگرچه گیاه زیتون دمای بین 7- تا 40 درجه سانتی گراد را تحمل می کند، دمای مطلوب برای رشد، نمو و عملکرد میوه 15 تا 25 درجه سانتی گراد است.

تقاضای بارندگی سالانه بین 700 تا 850 میلی متر است. بخش مهمی از ترکیب میوه آن را آب و روغن یا “طلای مایع” تشکیل می دهد. مواد اصلی علاوه بر این ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی، قندهای آلی و فنولیک ها هستند.

مواد فنولیک مسئول بسیاری از اثرات مفید سلامتی و همچنین طعم و عطر میوه زیتون هستند اولئوروپین به دلیل مهار اکسیداسیون لیپوپروتئین های با چگالی کم و اثرات هیپوگلیسمی و کلسترولمیک آن برجسته است همچنین جزئی است که از درخت زیتون در برابر انگل ها و بیماری های مختلف محافظت می کند و یکی از دلایل ثبت نام زیتون به عنوان “درخت جاودانه” است.

درختان زیتون در مناطق مختلف ترکیه کشت می شود. مجموعه ای از تغییرات در ویژگی های مورفولوژیکی، فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی برای غلبه بر انواع مختلف استرس رخ می دهد. در این بررسی، اطلاعات مربوط به جنبه‌های گیاه‌شناسی، فیزیولوژی زیست محیطی و ویژگی‌های دارویی روغن، میوه و برگ‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.