نقش نایلون یکبار مصرف در اکسیدان مو

در این گزارش توضیح داده شده است که بیماری همه گیر به عنوان فرصتی برای افزایش مصرف نایلون یکبار مصرف در کشورهایی مانند ایالات متحده تلقی شده است.

در هفته‌های اول همه‌گیری در مارس 2020، وزارت بهداشت و خدمات انسانی کشور نامه‌ای از انجمن صنعت پلاستیک دریافت کرد که در آن خواستار اعلام عمومی از این وزارت شده بود که در آن از مزایای سلامت و ایمنی پلاستیک‌ها تمجید می‌کرد.

این نامه یک هفته پس از انتشار یک مطالعه بررسی شده ارسال شد که نشان می داد ویروس کرونا می تواند تا 72 ساعت روی سطوح پلاستیکی زنده بماند، در مقایسه با 24 ساعت روی سطوح مقوایی، و علیرغم اینکه کارشناسان بهداشت اظهار داشتند که محصولات یکبار مصرف دارای سلامتی مشابه هستند نگرانی های مربوط به COVID-19 به عنوان موارد قابل استفاده مجدد.

از سوی دیگر، اقدامات مهاری تقاضا برای نفت را به شدت کاهش داده و قیمت آن را به پایین‌ترین حد تاریخی رسانده است در نتیجه، هزینه تولید پلاستیک های بکر می تواند کمتر از مواد بازیافتی باشد.

بر اساس این گزارش، این امر تأثیر منفی مضاعفی دارد زیرا تولید مواد پلاستیکی جدید را افزایش می‌دهد و می‌تواند امکانات بازیافت را دیگر از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه سازد.

 به عنوان مثال، یک مرکز بازیافت در پرتغال از زمان شروع همه‌گیری، تا 40 درصد کاهش درآمد داشته است این مرکز پلی اتیلن بازیافتی تولید می کند که برای ساخت کیسه های پلاستیکی و بطری استفاده می شود.

همین اثرات در کالیفرنیا، ایالات متحده نیز احساس شد در تلاش برای مهار گسترش آلودگی COVID-19، ایالت ممنوعیت کیسه های پلاستیکی را از تاریخ 22 آوریل 2020 به مدت 60 روز به حالت تعلیق درآورد.

هدف از این ممنوعیت کاهش “خطر قرار گرفتن در معرض COVID-19 برای کارگرانی بود که فعالیت های ضروری را انجام می دهند مانند دست زدن به کیسه های مواد غذایی قابل استفاده مجدد یا بسته بندی های قابل بازیافت.

تأثیرات تعلیق موقت تأثیرات منفی بر تولید و بازیافت کیسه‌های پلاستیکی و بسته‌بندی داشت مشابه آنچه در اروپا اتفاق افتاد، تولیدکنندگان در ایالات متحده به سرعت به استفاده از رزین‌های 100 درصد بکر بازگشتند، زیرا قیمت آنها نسبت به رزین‌های بازیافتی کمتر است در آسیای جنوب شرقی، بازیافت‌کنندگان مجبور بودند قیمت‌های خود را به طور متوسط ​​21 درصد کاهش دهند.

جولیانو کالیل، نویسنده اصلی این گزارش، در حین انتشار این گزارش گفت: « تأثیرات این همه‌گیری مخرب (بر مبارزه با پلاستیک) بوده است و زمان زیادی طول می‌کشد تا واقعاً پیامدهای بلندمدت آن را درک کنیم.