فرغون پلاستیکی اسباب بازی در ساخت دیوار چین نقش مهمی داشته است

مهمتر از همه، آنها سودمندی یک اسباب بازی را تعیین می کنند باید همه کاره یا قابل گسترش باشد (مصالح ساختمانی، گاری دستی، مبلمان بازی) یا برای مدت طولانی استفاده شود (عروسک، حیوان عروسکی، تاب) یا مکمل اسباب بازی های موجود باشد و در نتیجه امکانات بازی جدیدی ایجاد کند (لوازم جانبی عروسک، تریلر وسایل نقلیه، حلقه ها) و ذوزنقه برای تاب).

این اصل را می توان در طول تولید بیشتر در نظر گرفت:
قطاری با تریلرهای مختلف (کامیون کمپرسی، کم لودر، ماشین حمل و نقل و فرغون پلاستیکی اسباب بازی) گزینه های بازی متنوع تری را نسبت به قطاری که چیزی جز همان واگن ها ندارد ارائه می دهد.

اسباب بازی ها از مواد مختلفی ساخته می شوند: چوب، پلاستیک، فلز، کاغذ، منسوجات اساساً هیچ کدام خوب یا بد نیستند، اما اسباب بازی های خوب یا بد می توانند از هر کدام به وجود بیایند مواد باید برای شیء بازی و استفاده از آن مناسب باشد (مثلاً قطار چوبی، حیوانات مخمل خواب دار).

حتی کودکان کوچک نیز باید بتوانند با مواد مختلف کار کنند هر چه جوان تر باشد، چیزهای نرم و لمسی مهم تر هستند که تصور دلپذیری از جهان به وجود می آورند.

پلاستیک ها برای برخی اسباب بازی ها عالی هستند کیفیت پلاستیک و پردازش آن پیش نیازهای مهمی برای طول عمر اسباب بازی و در عین حال برای جلوگیری از زباله های پلاستیکی مضر برای محیط زیست است.

پردازش و فرآوری مواد به ندرت چیزهای زیادی را برای دلخواه باقی می گذارد استانداردهای ایمنی اروپا ایجاب می‌کند که چوب صاف و بدون تراشه باشد، رنگ‌ها در برابر بزاق و عرق مقاوم باشند، اسباب‌بازی‌های پلاستیکی بدون بقایای فرآوری لبه‌های تیز فروخته شوند.

طرح، شکل و رنگ
اگر نمی‌خواهیم دنیایمان زشت‌تر شود، باید به فرزندانمان قدرت دهیم که زیبایی و زشتی را ببینند زیرا وقتی بزرگ شوند، تصمیم می گیرند که این محیط چگونه باشد، اصول و معیارهای ارزیابی و انتخاب اسباب بازی ها.

درک حساس و پالایش شده از چیزهای مرئی نیز می تواند توسط طراحی اسباب بازی ارتقا یابد یا مانع شود اکثر کودکان نوپا امروزه در دنیایی پر از تصورات گیج کننده و به سرعت در حال تغییر بزرگ می شوند.

اسباب‌بازی‌ها به شکل ساده‌شده به آن‌ها اجازه می‌دهند چیزهای ضروری را ببینند از این پایگاه امن، آنها به تدریج می توانند به چیزهای متعدد و متنوع باز شوند در مورد رنگ ها هم همینطور است.
یک طرح رنگ تصادفی و رنگارنگ این تصور را مبهم می کند مصالح ساختمانی رنگارنگ بیش از حد مانع ساخت و ساز می شود تزئینات اضافی حواس را از بازی واقعی منحرف می کند سطل شن یک کتاب تصویری نیست.

رنگ آمیزی مد روز به طور فزاینده ای بر تولید اسباب بازی غالب می شود تغییر رنگ سالانه اغلب منجر به رنگ های نافذ و یکنواخت می شود این نه تنها در مورد لباس های عروسک و اقلام مد مشابه، بلکه در مورد وسایل نقلیه، اسباب بازی های شنی و جغجغه های بچه نیز صدق می کند.