با شوید خشک 1401 به درآمد زایی بالا برسید

شوید ادویه مورد علاقه من هنگام طبخ ماهی است من هم دوست دارم با آن سس های سبز درست کنم  (برای همراهی با ماهی یا صدف) و نمی توان آن را در یک  تزاتزیکی خوب یا در شیشه غوره های  تخمیر شده از دست داد.

اگر شوید در باغ داشته باشید، می دانید که جاودانه و کمی تهاجمی است می توان آن را تازه مصرف کرد، اما اگر نمی خواهید یک شاخه آن را هدر دهید یا فقط می خواهید آن را نگه دارید، در اینجا نحوه خشک کردن آن را توضیح می دهم.

لازم به ذکر است شوید خشک 1401 بهترین ادویه برای غذا معرفی شده است

برای راحتی و سرعت، من این کار را با دستگاه آب‌گیری غذا انجام می‌دهم (مال من را کمی زیر می‌بینید، من 500 وات را دارم)، اما می‌توانید آن را در فر خشک کنید، حتی اگر جای خشک و سایه دارید، حتی در فضای باز.

هر شوید را که می خواهید خشک کنید در فر یا دستگاه آبگیری غذای شما جا می شود

دستورالعمل ها

  1. شوید را که می خواهید خشک کنید از گیاه خود جدا کنید ساقه های خیلی سبز را انتخاب کنید و آنهایی که مایل به زرد هستند را دور بریزید. بدون ترس قطع کنید، دوباره جوانه می زند.
  2. قسمتی از ساقه را که زیر شاخه های اول باقی مانده است بردارید.
  3. شوید را زیر شیر آب بشویید و با سالاد اسپینر آبکش کنید اگر ندارید، آب اضافی را تکان دهید و با کاغذ آشپزخانه یا پارچه تمیز خشک کنید.
  4. شاخه های شوید را روی سینی های دستگاه آبگیری غذا یا روی ورقه پخت پخش کنید.
  5. در دستگاه آبگیری غذا: شوید را حدود 5 ساعت در دمای 50 درجه سانتیگراد خشک کنید.
  6. در فر: شوید را در دمای 50 درجه سانتیگراد به مدت 2 تا 4 ساعت خشک کنید و هر 30 دقیقه یکبار وضعیت آن را چک کنید و شاخه ها را بچرخانید اگر دمای فر بسیار بالا است، ممکن است لازم باشد یک شکاف را باز بگذارید پنکه ممکن است در ابتدا به شما کمک کند اما با خشک شدن شوید باید آن را خاموش کنید زیرا برگ ها شروع به پرواز می کنند.
  7. شوید زمانی خشک می شود که برگ های روی شاخه ها خشک شوند شما آن را از روی بافت و به این دلیل که وقتی شاخه ای را بین انگشتان خود می گیرید، بدون زحمت جدا می شوندساقه ها کاملا خشک نخواهند شد، هیچ اتفاقی نمی افتد زیرا قرار است آنها را دور بریزید.
  8. یک ساقه بردارید و با قرار دادن یک بشقاب زیر آن، انگشتان خود را از میان شاخه های آن عبور دهید تا شاخه های شوید شل شوند همین کار را با تمام شاخه ها در حالی که در عطر شوید نفس می کشید انجام دهید و به این فکر کنید که چقدر این کار زیباست. 🙂
  9. وقتی تمام ساقه‌ها را تمام کردید، بررسی کنید که هیچ تکه‌ای از شاخه روی صفحه نیفتاده باشد (این معمولی‌ترین حالت است) برگها را بین انگشتان خود بمالید تا به قطعات کوچکتر تقسیم شوند در صورت تمایل می توانید آنها را برای چند ثانیه در مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا رشته ها کوچکتر شوند فقط مطمئن شوید که ظرف مخلوط کن یا پردازنده شما کاملا خشک باشد.