با خوردن عدس به روز به زمان دلخواه خود سفر کنید

چگونه عدس بپزیم؟

مطمئناً عدس به روز یکی از راحت ترین و سریع ترین حبوبات برای طبخ است انواع پوست کنده نیز وجود دارد که نیازی به خیس کردن ندارند و در 7-10 دقیقه می پزند اگر عدس های کلاسیک را انتخاب می کنید، می توانید آنها را به روش های مختلفی بپزید!

عدس آب پز : بعد از  خیس کردن عدس  (در صورت لزوم) آن را آبکش کرده و در آبکش زیر آب جاری بشویید آن ها را در قابلمه ای بریزید و روی آن ها را با آب سرد بپوشانید تا کاملا زیر آب شوند.

احتمالاً اگر عدس در حین پخت تمام آب را جذب کرده است اما هنوز پخته نشده است، می توانید آب بیشتری اضافه کنید، مراقب باشید ابتدا آن را گرم کنید عدس ها را به مدت 20-40 دقیقه با قدرت متوسط کم بپزید.

اگر می خواهید سوپ درست کنید، سبزیجات سرد مانند کرفس، هویج، گوجه فرنگی، سیر یا پیاز و گیاهان معطر مانند برگ بو، رزماری یا مریم گلی را به عدس اضافه کنید نمک فقط در پایان پخت و پز، از روی حرارت بردارید و با کمی روغن زیتون بکر آنها را میل کنید.

عدس در اجاق گاز فشاری : این نوع پخت به شما امکان می دهد تا خواص غذایی حبوبات را بدون پراکندگی در مایع پخت بدون تغییر نگه دارید . عدس ها را بعد از 2 ساعت خیس کردن (در صورت نیاز) و شستن با آب روان، داخل زودپز بریزید و بدون زیاده روی در آن را با آب پر کنید تا روی آن ها را بپوشاند.

در صورت تمایل می توانید سبزی ها و سبزی های مورد علاقه خود را هنگام سرد اضافه کنید، آنها را با کمی روغن زیتون طعم دار کنید، زودپز را ببندید و عدس ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید.

از زمانی که سوت قابلمه شروع می شود بعد از مدت زمان مشخص شده، قبل از باز کردن درب، شعله را خاموش کرده و دریچه را بلند کنید تا بخار کاملا آزاد شود در این مرحله درب آن را باز کرده و عدس پخته شده را نمک زده و به دلخواه از آن استفاده کنید.

عدس در تابه : عدس را به مدت 12 ساعت در آب سرد زیاد خیس کنید. یک پیاز، کرفس و هویج خرد شده را آماده کرده و آن را سرخ کنید سپس عدس های شسته شده را اضافه کرده و آب گوشت را که باید دو برابر حجم عدس باشد بریزید با قدرت متوسط/کم بپزید تا زمانی که عدس آب گوشت را جذب کند.

در این مرحله، در صورت تمایل، می توانید سبزیجات یا سبزی های دیگر را با چند لیوان آب گوشت اضافه کنید آنها را روی حرارت بگذارید تا مایع خشک شود ، تابه را از روی حرارت بردارید و سرو کنید و مقداری روغن زیتون خام به آن اضافه کنید.

عدس های مایکروویو :  عدس های خشک را  در آبکش بشویید و به مدت 12 ساعت خیس کنید و سپس آبکش کنید و در  ظرف مناسب مایکروویو بریزید ، روی آن ها را با آب سرد بپوشانید، درب آن را بگذارید یا با فویل مایکروویو بپوشانید فیلم را بپزید و با  500 وات  به مدت 20 دقیقه بپزید.