استفاده مکرر زیره سبز باریج جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود

طی پنج سال گذشته، واردات دانه زیره آلمان با نرخ رشد سالانه 13 درصد افزایش یافته و به 3 هزار تن به ارزش 9.1 میلیون یورو در سال 2020 رسیده است بیش از 80 درصد از این واردات مربوط به دانه های زیره کامل است.

20 درصد باقیمانده دانه ها خرد یا آسیاب می شوند صنعت آلمان دانه های کامل را ترجیح می دهد، زیرا آزمایش آنها برای وجود آلرژن ها و آلاینده ها آسان تر است همچنین دانه های کامل طعم را بهتر از پودر حفظ می کنند فرآوری بذر شامل خرد کردن، اختلاط، عقیم سازی و بسته بندی است.

لازم به ذکر است که استفاده از زیره سبز باریج در آلمان نیز مشاهده شده است.

آلمان یکی از معدود واردکنندگان پیشرو دانه زیره است که در آن هند سلطه ای بر عرضه ندارد در سال 2020، سوریه و ترکیه با سهم واردات 32 درصدی به آلمان، کشورهای اصلی تامین کننده زیره به آلمان بودند و پس از آن هند (25 درصد)، هلند (5 درصد) و انگلیس (2 درصد) قرار دارند.

دیگر تامین کنندگان نوظهور از کشورهای در حال توسعه عبارتند از مصر، چین، اندونزی و افغانستان، اما با سهم کمی 2.5 درصد هند در حال به دست آوردن سهم بازار در آلمان است و صادرات زیره را از 245 تن در سال 2016 به 780 هزار تن در سال 2020 افزایش می دهد.

سهم قابل توجهی از پودر زیره در آلمان در رستوران های فست فود “Döner” مصرف می شود بازار کباب دونر آلمان بزرگترین بازار در اروپا است زیره یک ماده مهم در مخلوط ادویه برای غذاهای «کباب» است.

تخمین زده می شود که صنعت کباب فست فود در آلمان 60 هزار نفر کار می کند و گردش مالی آن 2.4 میلیارد یورو در سال است 40 هزار فست فود کباب در آلمان وجود دارد برخی از رستوران ها به زنجیره های بزرگی مانند Karmez تبدیل شدند و شعبه های خود را در بلژیک، فرانسه و اسپانیا گسترش دادند.

در آلمان از زیره در صنعت سوسیس و کالباس نیز استفاده می شود آلمانی ها بزرگترین مصرف کنندگان سوسیس در اروپا هستند در آلمان، زیره همچنین اغلب در مخلوط ادویه کاری، سس، سبزیجات ترشی، پنیر (مانند پنیر Hausmacher توسط Käserei Loose) یا حتی برای طعم دادن به مشروبات الکلی مانند Kümmel استفاده می شود.

محصولات مختلف با برچسب خصوصی با استفاده از دانه های زیره به عنوان یک ماده تشکیل دهنده توسط شرکت های تخصصی مخلوط ادویه ساخته می شوند که راه حل های سفارشی سازی می کنند، مانند Hügli Group و AVO.